یک پردیس

چند صفحه برای امتحانم می‌خوانم. خسته می‌شوم. چند آهنگ گوش می‌دهم. چند غزل می‌خوانم. می‌رسم به غزلی عاشقانه و ... یادم می‌افتد انسان هستم. بیشتر از آن، یادم می‌افتد که انسان «بودم». یاد آن «تنها یک باری» می‌افتم که چشم در چشم شدیم و دنیایی بود برای خودش. می‌اندیشم که یک جفت چشم در زندگی‌ام کم دارم و در آن لحظه است که به زار زدن می‌افتم.

راستی چه شد که این همه بی‌احساس شدم؟ چه شد که وجودم را که می‌توانستم مملو از عشقش کنم خالیِ خالی رها کردم؟ حسّ دوست‌داشتن (حتی یک‌طرفه) به خودی خود شاید می‌توانست از این باتلاق خارجم کند. راستی چقدر دلم برای پردیس تنگ شده. دلم برای مادرم، پدرم، برادرم، اتاقم، شهرم -با همه‌ی آلودگی‌ها و عصبانیت مردمش- تنگ شده. اما از آن بیشتر، دلم برای خودم تنگ شده. پردیسِ من کجاست؟

پردیس از کنارِ کارهای نادرست دیگر بی‌تفاوت می‌گذرد. دیگر چندان کاری به تقویمش ندارد. زیاد درس نمی‌خواند. از مسائل سطحی و پوچ آزرده‌خاطر می‌شود. دیگر یادش نیست اهدافش چه بود. هر چه به مغزش فشار می‌آورد، ارزش‌هایش به یادش نمی‌آیند. خیلی عمیق نمی‌شود در مسائل. همه‌ی ستون‌هایی که پردیس بر آن‌ها بنا شده بود حالا دیگر بی‌معنی هستند. از همه‌اش فقط یک اسم مانده. همان را هم عوض کند و دیگر هیچ در هیچ در هیچ.

  • ۹۶/۰۹/۲۷
  • پردیس

تفکرات من

نظرات  (۱)

سلام
چرا این قدر احساسات بد؟ من فکر میکنم تو فقط داری "تغییر" میکنی، و این تغییر، تغییر مثبتی هم هست.
شاید گاهی برای تغییر کردن، برای بهتر شدن باید بهایی بپردازیم، شاید همین هزینه ی تغییر است که باعث می شود خیلی از انسان ها از آن بهراسند
پس از این نگاه تو داری راهی شجاعانه را آغاز می کنی که هر کسی جرأت قدم زدن در آن را نداشته...

راستی 
بد نیست نگاهی به آزمون mbti  هم بندازی. یه آزمون شخصیت هست که نسبتا علمیه (نمیگم صد در صد، ولی، خیلی هم بی مبنا نیست) 
اگه نتایج تست ات رو درست تحلیل کنی میتونی اطلاعات خیلی زیادی راجع به خودت بدست بیاری، اون قدر که گاهی آدم می ترسه از این که نتیجه ی تست اش رو به کسی بگه! مبادا همه ی راز های زندگی اش با همین یک کلمه لو بره!
ولی غیر از این که تا حدودی باعث خودشناسی میشه، یه چیز جالبی هم داره توی این نوع تحلیل شخصیت ( یا رویه ی روانشناسی؟ من دقیق نمی دونم عنوانش چیه؟ :)) که میگه ذهن ما از یه استک از توابع شناختی ساخته شده که هر کس تمایل داره از یکی دو تای اولش بیشتر استفاده کنه.
تفاوت چیدمان این استک باعث تفاوت شخصیت آدم ها میشه.
و درنهایت، این که تنها با رشد ذهنی انسان در دهه های سوم به بعد زندگی هست که می تونه توابع سوم و چهارمش رو هم پرورش بده و بتونه به اونها دسترسی داشته باشه و ازشون در زندگی بهره ببره؛
تا بتونه به آدم کامل تری تبدیل بشه.

شاید تو الان فقط داری کامل تر میشی :)

با آرزوی بهترینها

پ.ن : سایت های خوب برای آزمون mbti :

http://www.keys2cognition.com/explore.htm
این خیلی تست دقیقی میگیره و تئوری تست رو هم در پایان که نتایج رو میگه توضیح میده.
فقط حتما باید از نتیجه تست ات اسکرین شات بگیری وگرنه می پره! چون لاگین اینا نداره :)

https://www.16personalities.com/
یه سایت خیلی خوبه این که به زبون ساده هر کدوم از تیپ های شخصیتی رو توضیح میده. تست هم داره ولی خیلی احتمال داره نتایج اش تو ناحیه خاکستری دربیاد، یعنی مثلا بین دو تا تایپ

به نظر من تو سایتد اول تست بده، تو سایت دوم تست ات رو دوباره بده تصدیق شه:) و توضیحات رو تو همین سایت دوم بخون! خیلیی توضیحات اش خوبه! انگار آدم رو میشناسه :)

دوباره با آرزوی بهترین ها و رضایت درونی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی