یک پردیس

هنگامی که خبر اتفاقات تلخ امروز تهران به گوشم رسید، منتظر ایستاده بودم جلوی درب مدرسه‌ی برادرم تا جلسه‌شان تمام شود و مادرم بیاید تا به خانه برویم. خبرها حاکی از آن بود که عده‌ای در مجلس ناامنی ایجاد کرده بودند و منتظر بودند ما بترسیم.

قبول دارم. خبر دلهره‌آوری بود؛ اما راستش من نترسیدم. ناراحت شدم از شکسته شدن بت امنیتی تهران و از کشته و مجروح شده انسان‌های بیگناه که هرچه بیگناه‌تر بوده باشند، از شر دنیای کثیف امروز بیشتر رها شده‌اند...

تا همین دقایقی پیش نیز حس خیلی قوی‌ای نسبت به واقعه‌ی امروز نداشتم؛ تا اینکه بالاخره بغضم شکست. کمی منتظر واکنش دنیا بودم. از دیگران انتظاری نیست. تنها می‌خواستم واقع‌بینانه‌تر خودمان را با دیگر ملل مقایسه کنم. و صد البته تاکید می‌کنم که منظورم دیپلمات‌ها و افراد سیاسی دنیا نیست. مردم عادی جهان را می‌گویم.

هیچکس برای تلخی امروز ما شمعی روشن نکرد. هیچکس ما را دوست نداشت.

شاید بعدتر، بیشتر بنویسم از تلخی این تنهایی؛‌ اما برای الان، فکر در سکوت و آرامش شب بیشتر لازم است.

  • ۹۶/۰۳/۱۸
  • پردیس

تفکرات من

نظرات  (۳)

  • که را بگویم؟
  • :((
  • یه خواننده جدید
  • سلام پردیس جان
    من لیست درس های پیشنهادی ت رو نگاه کردم.
    اون کورس هایی که مرتبط با زبان انگلیسی بود رو رفتم تو سایت کورسرا که ثبت کنم پولی بود.
    شما هم واسه ثبت نام بدون مدرک پول دادین؟؟ یا من اشتباه مسیر رو رفتم؟؟
    پاسخ:
    سلام،
    امیدوارم حالتان خوب و روزگار به کامتان باشد.

    تا چند وقت پیش تقریبا همه‌ی درس‌های کورسرا رایگان بود و تنها برای دریافت certificate لازم بود پول داده شود. در نتیجه من به صورت رایگان از درس‌ها بهره می‌بردم.
    درس‌های کورسرا معمولا طوری هستند که پولی هم باشند، دیدن فیلم‌هایشان رایگان است. البته زمانی که من درس‌ها را برداشتم که کلا رایگان بودند.
    اگر توضیحات ناقص هستند لینک درس مدنظرتان را بفرمایید تا دقیق‌تر بگویم.

    با سپاس
    سلام من المان درس میخونم و اینجا یه اپ محبوب هست به نام jodel که مخصوص دانشجوهاست و برای همدیگه بصورت ناشناس مینوسن ...اونروز یادمه یکی نوشت pray for teheran? به یک دقیقه نکشید که پستش ٥تا داون وُت گرفت و حذف شد...خیلی غم انگیز بود،منم حال شمارو داشتم اون لحظه...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی