یک پردیس

(آخرین ویرایش:‌ ۶ اسفند ۱۳۹۶)

(آیا دنبال مراحل فارغ‌التحصیلی ارشد هستید؟ برای آن هم راه‌حل وجود دارد.)

من برای فارغ‌التحصیل شدن خیلی راه رفتم و خیلی گیج شدم و از دوستان بسیار عزیزم خیلی سوال کردم و مزاحمشان شدم. امیدوارم این نوشته، به شما کمک کند کمتر راه بروید و کمتر مزاحم دوستان بسیار عزیزتان شوید. بعضی از مراحل را می‌توان به صورت موازی پیش برد و در مورد برخی دیگر رعایت ترتیب و پیشنیازی اهمیت دارد. (اگر گفتید شبیه کدام مساله علوم کامپیوتری است؟) گام‌ها را در ادامه آورده‌ام. این را هم بگویم که ممکن است در آینده‌ای نزدیک، برخی از مراحل تغییر کنند؛ همان‌طور که این ترم نسبت به ترم پیش تغییراتی را شاهد بودیم. وقتی من می‌گویم تغییر، منظورم تعداد طبقاتی است که باید بالا و پایین بروید!

۱. فرم‌های زیر را دریافت و چاپ کنید.

     ۱.۱. فرم تطبیق ویژه‌ی رشته/گرایش خودتان (نرم‌افزار، سخت‌افزار، IT)

     ۲.۱. فرم احراز (به صورت یک برگه‌ی پشت و رو)

     ۳.۱. فرم تسویه حساب با دانشکده

     ۴.۱. فرم تسویه حساب پروژه کارشناسی (بله؛ موافقم. این فرم تا این حد بدقیافه است.)

۲. بخش‌های زیر را از هر فرم پر کنید.

     ۱.۲. در فرم تطبیق، همه‌ی صفحات را -به جز بخش‌هایی که استاد راهنما باید پر کنند- پر کنید.

     ۲.۲. در فرم احراز، ابتدای بخش ۱ و بخش ۸ را پر کنید.

     ۳.۲. در فرم تسویه حساب با دانشکده، بخش‌های ۱ و ۷ را پر کنید.

     ۴.۲. در فرم تسویه حساب با استاد پروژه کارشناسی، هیچ بخشی را پر نکنید. ولی روی یک برگه عنوان پروژه کارشناسی خود را - بویژه اگر مثل عنوان پروژه‌ی کارشناسی من متشکل از ۱۷ کلمه است- همراه داشته باشید.

۳. برای موارد زیر وقت بگیرید.

     ۱.۳. مراجعه به استاد راهنمای محترمتان

     ۲.۳. مراجعه به مسئول تطبیق (یعنی مدیر گروه گرایش شما؛ نرم‌افزار: دکتر حبیبی، سخت‌افزار: دکتر جهانگیر، IT: دکتر همت‌یار)

     ۳.۳. مراجعه به استاد پروژه کارشناسی

۴. با در دست داشتن فرم احراز و فرم تطبیق نزد استاد راهنمای خود بروید تا فرم‌ها را امضا کنند. حالا که امضای استاد راهنما را گرفته‌اید، تبریک می‌گویم؛ چندین مرحله‌ی جدید آنلاک شده است. شما مراحل ۵، ۶، ۷ و ۸ را می‌توانید مستقل از یکدیگر پیش ببرید.

۵. در فرم احراز خیره بنگرید. در آن تعدادی مربع کوچک مشاهده می‌شود که امضا گرفتن برای آن‌ها مستقل است و ترتیب خاصی ندارد. اما من ترتیب زیر را پیشنهاد می‌کنم:

     ۱.۵. معاونت فرهنگی (مربع شماره ۵)‌ واقع در بخش اداری ساختمان شهید رضایی

     ۲.۵. دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان (مربع شماره ۶) واقع در آن ساختمان قشنگی که نامش انجمن فارغ‌التحصیلان است و پشت تعاونی واقع است و در آن به چمن‌ها باز می‌شود. اگر خیلی بد توضیح دادم، عکس دست‌جمعی‌ای را که جلوی آن انداخته شده ببینید تا متوجه منظورم بشوید. (اگر عکس تکی از این ساختمان دارید لطفا برایم بفرستید.) افرادی که در این بخش کار می‌کنند، خیلی مهربان هستند و با روی خوش به شما توضیح می‌دهند چکار کنید. بهتر از آن اینکه مسئول مربوطه در آخر به شما می‌گوید «روز خوبی داشته باشید.»؛ اتفاقی که تنها یکبار در دوران تحصیلتان رخ می‌دهد!

     ۳.۵. اداره امور دانشجویی (مربع‌های شماره ۹ و ۱۰ و ۱۱) واقع شده کنار بانک ملت که نزدیک ساختمان‌های آموزش شمالِ دانشگاه است و شبیه باجه‌های بانک است. اگر وام و خوابگاه و بدهی سلف نداشته باشید، کارتان در این بخش سریع راه می‌افتد. اگر کسی تجربیاتی در مورد داشتن وام و خوابگاه و بدهی سلف دارد، لطفا بگوید تا به این راهنما اضافه کنیم. در ضمن،‌ یک ساعت زیبا و بزرگ هم به دیوار زده‌اند که آن را هم یک نظر نگاه کنید.

     ۴.۵. تا نزدیک هستید، به طبقه ۱ ساختمان آموزش مراجعه کنید و یک کارنامه فارسی بگیرید.

     ۵.۵. کتابخانه مرکزی (مربع شماره ۷) -این بخش را با صدای آهسته بخوانید که همه در حال مطالعه هستند- که همان‌طور که هر روز به آن مراجعه کرده و کتاب‌های فراوان مطالعه کرده‌اید، در شمال دانشگاه واقع است. از درب اصلی آن که وارد شدید،‌ در سمت چپ روبروی خود یک اتاق می‌بینید که باید به آن‌جا مراجعه کنید.

۶. با در دست داشتن فرم تطبیق و فرم احراز و جدیدترین نسخه از کارنامه‌تان نزد استاد محترمی که مسئول تطبیق هستند بروید تا ایشان دو امضا به شما و فرم‌هایتان تقدیم کنند.

۷. فرم تسویه حساب با دانشکده را در دست بگیرید و با لبخند وارد لابی دانشکده شوید. در طبقه‌ی همکف نزد آقای عسگری بروید تا ایشان بخش شماره ۳ فرم را امضا کنند. بعد به آزمایشگاه واقع در طبقه ۱ بروید تا آقای امانی بخش‌های ۲ و ۴ فرم را امضا کنند. سپس به طبقه ۳ به آن سایتی که کارگاه برگزار می‌شوید بروید و خانم نیک‌بین را بیابید تا ایشان بخش ۵ را امضا کنند. در آخر به طبقه ۶ بروید تا آقای اصغرزاده بخش ۶ را امضا کنند. و بدین ترتیب، حساب شما با دانشکده صاف می‌شود.

۸. فرم تسویه حساب پروژه کارشناسی را بردارید و نزد استاد پروژه کارشناسی‌تان بروید تا ایشان فرم مربوطه را امضا کنند.

۹. همه‌ی فرم‌ها را به علاوه‌ی یک نسخه کارنامه یبرید به دفتر دانشکده تا فرم‌هایتان را چک کنند. در آن‌جا به شما می‌گویند فرم را نزد معاون آموزشی (در حال حاضر دکتر اجلالی) ببرید. در ضمن ایشان همه‌ی فرم‌های شما را، به جز فرم تسویه حساب پروژه، به یکدیگر منگنه می‌کنند.

۱۰. نزد معاون آموزشی محترم بروید تا ایشان فرم تطبیق شما را امضا کنند. (آقای دکتر اجلالی در ساعات مراجعه‌ی دانشجویی، در اتاق «معاون آموزشی» -و نه اتاق خودشان- تشریف دارند.)

۱۱. سپس به دفتر دانشکده بروید تا رییس محترم دانشکده (در حال حاضر دکتر صامتی) فرم‌های شما را امضا کنند.

۱۲. فرم را پس بگیرید و هر دو فرم تسویه حساب را دم دستتان داشته باشید و بروید اتاق ۶۰۲ تا کارشناسان مهربان آموزش، بخش ۳ و ۴ را مهر کنند و فرم‌های تسویه حساب را از شما تحویل بگیرند.

۱۳. حالا یک نفس عمیق بکشید.

۱۴. به طبقه ۱ ساختمان آموزش واقع در شمال دانشگاه بروید. سمت چپ؛ درِ دوم. فرم‌ها را تحویلشان بدهید. حالا یک دقیقه به احترام کارت دانشجویی سکوت کنید... هر گاه یک دقیقه شد خبرم کنید... حالا کارت را هم تحویلشان بدهید. یک هفته‌ی دیگر گواهی موقت شما آماده می‌شود.

۱۵. کارت بانک خود را از جیبتان در آورید و دوستانتان را شام/نهار میهمان کنید.

  • ۹۵/۱۲/۱۰
  • پردیس

نظرات  (۱۰)

مرسی واقعا ^_^
پاسخ:
خواهش می‌کنم.
خوشحالم که فایده داشته.
خدا عمرت بده.
  • تازه فارغ :دی
  • ممنون. خیلی کمک کننده بود.
    فقط اینکه در حال حاضر مسئول تطبیق سخت افزار دکتر جهانگیر هستند.
    پاسخ:
    سلام.

    خواهش می‌کنم. خوشحالم که مفید بوده.
    ممنون از این‌که اطلاع دادید.

    با سپاس.
    دمت گرم!
  • ۹۳‌ای تازه فارغ
  • خیلی ممنون از پست خوبتون.

    فقط این که شماره ۵ و ۷ و ۹ و ۱۰ و ۱۱ از فرم احراز رو بدون امضای استاد راهنما هم مهر میکنند. اگه که نمره‌هاتون هنوز وارد نشده میتونید این امضاها رو بگیرید.
  • ۹۳‌ای تازه فارغ
  • کل فرم تسویه حساب با دانشکده هم همین طور!
    سلام،‌
    دمت گرم خیلی کمک خوبی بود حقیقتا. 

  • تازه فارغ ٢
  • دست شما درد نکنه، خیلی کمک بزرگی بود!:دی
    سلام، برای بچه‌های ارشد دانشکده هم چون یه سری تغییرات عمده به وجود اومده، من اینجا:
     http://vrgl.ir/d6Eaz
    یه راهنمای کامل نوشتم. خوشحال میشم ارجاع بدین. ممنون از راهنمای خوبتون.
    پاسخ:
    سلام. دست شما درد نکنه که راهنما رو برای بچه‌های ارشد نوشتید. من در ابتدای مطلب ارجاع دادم.
    بعد این که گواهی موقت آماده شد باید چی کار کنیم؟ :-"

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی